ANA SAYFA » MAKALELER » SINAVA HAZIRLIK / SINAV STRESİ » SINAV KAYGISINI KONTROL ETMEK
Kaygıyı Kontrol Etmek Önemlidir
Sınav gibi çocuklarımızın hayatını tamamen etkileyecek bir konudan bahsediyorsak, kaygıyı kontrol etmenin ne kadar önem taşıdığını da bilmek gerekir. Sınavı direkt etkileyen şey, kaygının yoğunluğudur.
Bu nedenle kaygıyı kontrol altına almak çok önemlidir. Çünkü amaç, kaygıyı ortadan kaldırmak değil, yapıcı bir düzeyde tutabilmektir. Bu da sınava ve sorulara odaklanmayı sağlar ve olumsuz duygu ve düşüncelere kapılmayı önler.
Burada çok basit bir matematiksel formüle göz atmanın büyük faydası olabilir:
Sınavda çıkabilecek tüm konuların yaklaşık olarak %90’ına sahip bir öğrenci, yoğun kaygıyla sınava girmiş olsun.
Yani; A öğrencisi: %90 + Yoğun Kaygı
Bir de konuların yaklaşık %70’ine sahip bir öğrenci, ortalama bir kaygı düzeyiyle sınava girmiş olsun.
Yani; B öğrencisi: %70 + Normal Düzeyde Kaygı
Bu durumda A öğrencisi yoğun kaygı nedeniyle bilgilerinin tamamını kullanamayarak yaklaşık yarısını kaybedecek ve sınav başarısı olarak muhtemelen %50-60 düzeylerinde kalacaktır. Oysa B öğrencisi orta düzeylerde kaygısını kontrol ederek, sınavda bilgilerinin neredeyse tamamını kullanarak %70’lik bir başarı elde edecek ve daha çok bilgisi olan öğrenciyi geride bırakabilecektir.
Sonuç olarak, her zaman çok bilen kazanacak diye bir kural geçerli değildir. Kontrol becerisi olan ve duygu ve düşünceleri üzerinde söz sahibi olan, başarılı olmaya en yakın adaydır. Dolayısıyla kaygıyı kontrol etmek önemlidir; çünkü amacımız kaygıyı yok etmek değil, yapıcı bir düzeyde tutabilmektir.
Olumsuz kaygı durumunu olumlu hâle çevirebilmek, sınava ve sorulara odaklanmayı sağlamaktır.
[2015-04-05]
Sınav kaygısı ile yüzleşip kaygıyı gidermek için, çalışmaktan kaçmaya başladıkları anda çocuklarımızın başvurdukları bazı bahaneler vardır. Birçoğu çok gerçekçi görünse de aslında her ...
Sınav öncesinde öğrenilen bilginin, sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılamayacağı düşüncesiyle ortaya çıkan ve gerçekten de bilginin kullanılmasına engel oluşturan, dolayısıyla başarıyı ...
Kaygı ve stres gibi yoğun duygu durumlarında kişisel başa çıkma mekanizmalarını oluşturmak zorundayız. Gevşeme ve nefes alma tekniklerini iyi öğrenerek ve sağlıklı biçimde ...
Çocuğumuz açısından sınav kaygısı ve buna bağlı olarak gelişen stresle ilgili olarak bazı yönlendirmelerde bulunabilir, onun da bazı kurallara dikkat etmesini sağlayabiliriz.